تعمیر مشعل شوفاژ، رادیاتور، پکیج، اسپیلت، داکت اسپیلت، مینی چیلر،فن کوئل

نصب و سرویس موتورخانه، نصب و سرویس مشعل شوفاژ، نصب و سرویس رادیاتور شوفاژ، نصب و سرویس پکیج، نصب و سرویس اسپیلت یا کولر گازی، نصب و سرویس داکت اسپیلت، نصب و سرویس پمپ آب، نصب و سرویس فن کوئل و مینی چیلر

تعمیر مشعل شوفاژ، رادیاتور، پکیج، اسپیلت، داکت اسپیلت، مینی چیلر،فن کوئل

نصب و سرویس موتورخانه، نصب و سرویس مشعل شوفاژ، نصب و سرویس رادیاتور شوفاژ، نصب و سرویس پکیج، نصب و سرویس اسپیلت یا کولر گازی، نصب و سرویس داکت اسپیلت، نصب و سرویس پمپ آب، نصب و سرویس فن کوئل و مینی چیلر

مجموعه بیتا سرویس متشکل از افراد زبده با تجربه بسیار بالا از سال 1379 در زمینه نصب، تعمیر، سرویس و یا اصطلاحا عیب یابی سیستم های سرمایشی و گرمایشی از قبیل، موتورخانه، مشعل شوفاژ،رادیاتور، پکیج، اسپیلت، داکت اسپیلت، پمپ آب، مینی چیلر و فن کوئل در کرج و تهران فعالیت می کند. که در این راستا این افتخار نصیب ما شد که نمایندگی بیشتر شرکتهای بزرگ از جمله ایران رادیاتور با کد نمایندگی 9104011، ال جی ، شرکت زرین(هایسنس) با کد نمایندگی 1210160، شرکت مبنا( پکیج های حرارتی دیواری و زمینی) ناوین کره جنوبی، ولف آلمان با کد نمایندگی 003-21، شرکت اورینت تهویه( وستن ایر) را اخذ نماییم. به سبب همین اعتبار سعی خود را بر آن داشته تا با افزایش کیفیت خدمات خود مشتریان زیادی را جذب نموده و رضایت آن ها را کسب نماییم.

  • ۰
  • ۰

تعمیر پمپ آب، سرویس پمپ آب، عیب یابی پمپ آبسرویس پمپ آب از جمله کارهایی است که معمولا باید توسط سرویسکار انجام شود. خرابی پمپ آب از مشکلات رایج بیشتر ساختمان ها می باشد بنابراین آشنایی با مشکلات پمپ آب و عیب یابی پمپ آب می تواند به کاهش هزینه ی تعمیر پمپ آب کمک کند .

سرویس پمپ آب از جمله کارهایی است که معمولا باید توسط سرویسکار انجام شود. خرابی پمپ آب از مشکلات رایج بیشتر ساختمان ها می باشد بنابراین آشنایی با مشکلات پمپ آب و عیب یابی پمپ آب می تواند به کاهش هزینه ی تعمیر پمپ آب کمک کند و سبب افزایش طول عمر پمپ گردد.

انواع پمپ آب :

•    پمپ آب خانگی
•    پمپ آب صنعتی
•    پمپ آب تاسیساتی
•    پمپ کف کش
•    بوستر پمپ
•    پمپ لجن کش

نحوه عیب یابی و تعمیر پمپ آب خانگی در کرج و تهران

با توجه به نیاز روز افزون خانه ها و آپارتمان ها به پمپ آب، افراد بیشتری با این وسیله کاربردی درگیر شده اند. قطعا اختلال در عملکرد این پمپ ها برای شما هم پیش آمده است در این مطلب ما سعی داریم توضیح دهیم که چگونه مشکلات مرتبط با پمپ آب را در منزل برطرف کنید. ممکن است پمپ آب شما هیچ فعالیتی نداشته باشد، فشار آن کم شده باشد، صدای غیرعادی از خود منتشر کند یا مشکلات مختلف زیادی در خود داشته باشد. این مطلب حاوی چندین روش برای فهم، شناخت و تعمیر انواع مختلف مشکلات پیرامون پمپ آب بوده و چند سوال و جواب افراد را در بر دارد که با هم برخی از آن ها را مرور می کنیم.

حالت اول تعمیر پمپ آب : آب اصلا خارج نمی شود

ابتدا در نحوه عیب یابی پمپ آب مطمئن شوید که دستگاه شما روشن است. بررسی کنید که آیا کلید برق یا سیم برق مرتبط با پمپ آب به درستی عمل می کند یا خیر. اگر دستگاه شما دکمه ریست در خود دارد، آن را امتحان کنید. به طور کلی کلید دستگاه را بررسی کنید. اگر کلید دستگاه مناسب نباشد شما به طور موقت یا دائمی با مشکل مواجه می شوید. پوشش روی کلید را باز کرده تا به طور دقیق تر شرایط را بررسی کنید. حالا پمپ را روشن کنید. اگر جرقه مشاهده کردید و پمپ شروع به فعالیت کرد، بنابراین کلید شما دارای مشکل است و باید آن را عوض کنید.

اگر در تعمیر پمپ آب خانگی نخواستید کلید را عوض کنید، می توانید به صورت موقتی شرایط را تغییر دهید. ممکن است سیم های درون کلید به دلیلی رطوبت یا گرمای زیاد و دلایل دیگر اتصال خود را با دستگاه  از دست داده باشند. در این حالت با استفاده از یک سوهان می توانید سطح را کمی بسایید و به طور موقت تا هنگام تعویض کلید، کمی زمان برای خود تهیه کنید. توجه داشته باشید که این کلید حتما باید تغییر کند و تعمیر مذکور، دوام چندانی نخواهد داشت.

هشدار: قبل از عوض کردن کلید یا به طور کلی کار و فعالیت بر روی آن، حتما مطمئن شوید که خطر برق گرفتگی شما را تهدید نمی کند. در صورت لزوم برق را قطع کرده و سپس از سوهان یا موارد دیگر استفاده کنید.

حالت دوم تعمیر پمپ آب : آب غیرعادی یا موج دار خارج می شود

در این مرحله از عیب یابی پمپ آب،مخزن آب را بررسی کنید. اگر آب به صورت موج دار یا ضربان دار از دستگاه شما خارج می شود، معمولا به آن معنا است که مخزن پمپ را باید تغییر دهید. دو راه برای اطمینان از اشکال در مخزن وجود دارد: ابتدا بررسی وجود آب در دریچه هوای دستگاه و سپس تکان دادن مخزن. گاهی اوقات هنگامی که ایرادی در مخزن وجود داشته باشد، از زیر دستگاه آب خارج می شود. گاهی هزینه قبض برق شما شدیدا بالا می رود که باید به ایراد در مخزن پمپ آب شک کنید.
•    اگر مخزن آب دچار مشکل شود آبی که برای پمپاژ در آن ذخیره میشود به لوله ها پمپاژ نمیشود و همین علت موجب زنگ زدگی و خوردگی آهن آن میشود.
•    در خانه های ویلایی که چاه های عمیق برای آب مصرفی خانه وجود دارد معمولا در فصل تابستان به دلیل خشک سالی آب ته نشین و به همین علت شن و ماسه وارد مخزن و پمپ میشود که یکی دیگر از علت های خرابی پمپ میباشد.

حالت سوم تعمیر پمپ آب : پمپ بی وقفه فعالیت می کند

وقتی پمپ روشن می شود، شما صدای باز و بسته شدن کلید هنگام فعال و غیر فعال بودن پمپ را می شنوید. اگر صدای فعال شدن پمپ به طور مداوم به گوش برسد و هیچ آبی وارد ساختمان نشود، مشکل شما احتمالا از بیرون ساختمان بوده و باید به یک تعمیرکار حرفه ای زنگ بزنید. شاید لوله ای در بیرون از ساختمان با مشکل مواجه شده باشد.
•    امکان دارد مشکل از نشتی لوله ها داخل کار یا اگر خوش شانس باشید خرابی پمپ باشد.

حالت چهارم تعمیر پمپ آب : آب وارد دستگاه می شود اما پمپ فعالیت نمی کند

اگر آب وارد پمپ شده اما با همان فشار اولیه از آن خارج شود، باید به علل متفاوتی شک کرد. به عنوان مثال شاید آب ورودی به پمپ از حد معینی پایینتر باشد و در این صورت مشکل از پمپ نیست. اگر از پمپ صدا خارج می شود اما فعالیتی را در جریان آب نمی بینید، ممکن است ایراد از برق آن باشد، در این صورت مسیر برق را بررسی کنید.
دلیل اصلی بروز این مشکل می تواند تنظیم نبودن اتومات مکانیکی می باشد که باید توسط سرویسکار دوباره تنظیم شود.
خشک کار کردن و بی آب شدن پمپ آب می تواند به فیبرو فنر که مانع از نشت آب از روی شافت به داخل الکتروموتور می شود، آسیب بزند.
هوا کشیدن پمپ آب و چسبیدن کنتاکت های کلید اتومات مکانیکی نیز موجب بروز مشکل می شوند.

کلید اتوماتیک پمپ آب خانگی 

کلید اتوماتیک پمپ آب خانگی یکی از وسایلی است که به پمپ متصل می شود و مغز متفکر و فرمانده پمپ می باشد و دستور قطع یا وصل پمپ را می دهد. این وسیله برقی در مقایسه با دیگر وسایل پمپ، بیشتر دچار مشکل یا خرابی می شود. علت اصلی خرابی اتوماتیک مکانیکی مشکلات مربوط به مخزن تحت فشار است. اگر منبع خراب شود تنظیم اتومات بهم می ریزد. دلیل دیگر، کیفیت پایین اتوماتیک است.

حالت پنجم تعمیر پمپ آب : آب با فشار بسیار زیاد و غیرعادی در خانه جریان دارد.

اگر آب ورودی به آپارتمان از حد معمول بالاتر باشد، ایراد قطعا از درون پمپ نشات می گیرد و باید به عیب یابی موتور پمپ بپردازید. در این صورت باید تنظیمات پمپ را تغییر دهید و با کارشناس مربوطه تماس حاصل کنید.می توانید به متخصصین بیتا سرویس در کرج و تهران اعتماد کنید.

حالت ششم تعمیر پمپ آب : پمپ بدون باز بودن هیچ شیری باز کار می کند

خرابی فلوتر توالت فرنگی یا فلاش تانک باعث می شود که مدام آب به داخل چاه فرستاده شود و چون نشتی را نشان نمی دهد تشخیص داده نمی شود. برای مطمئن شدن از وجود مشکل باید شیر فلکه آب داخل را باز کنید و شیر فلکه آب و شیر فلاش تانک را ببندید. 
دلیل دیگر ممکن است سوراخ شدن لوله باشد.

 هواگیری

اگر درون لوله ورودی پمپ آب و شیر ورودی پمپ، هوا باشد نمی تواند آب را مک بزند.

روش هواگیری پمپ آب

در پوش هواگیری پمپ را باز کنید و داخل پمپ و لوله مکش را توسط آب در چندین نوبت پر کنید تا هوای داخل پمپ کاملا خالی شود و سپس درپوش هوا گیری را سفت ببندید.

 تعویض دیسک منبع دیافراگمی

دیسک منبع دیافراگمی

یکی از مشکلات پمپ آب خانگی سوراخ شدن دیسک منبع دیافراگمی میباشد که در مرحله اول منبع را از سیستم جدا میکنیم و پیچ های دیسک را باز میکنیم سپس دیسک را جدا میکنیم و دیسک نو را جاگزین میکنیم و شروع به شارژ باد منبع میکنیم که تغریبا بین 30 تا 35 پی اس آی باید باشد

 تنظیم ست کنترل

ست کنترل

اکثر ست کنترل ها دارای پیچ تنظیم میباشند همانطور که در عکس بالا مشاهده میکنید یک پیچ دو سو خور است که هرچقدر پیچ را سفت کنیم طبق فلش پمپ زودتر استارت میزند و هرچقدر باز کنیم دیر تر شروع به کار میکند

بوستر پمپ

بوستر پمپ

بوستر پمپ ها از نقطه نظر تعداد پمپ به دو دسته تک پمپه و دو یا چند پمپه طبقه بندی می گردنند

موارد استفاده از بوستر پمپ

1:آبرسانی ساختمان های مختلف مانند :برجها ، بیمارستانها ، مدارس ، سالن های تفریحی ورزشی ، مجتمع های مسکونی و اپارتمانی و...
2:تامین سیستم اطفاء حریق
3:مصارف کشاورزی و آبیاری
4:تامین آب صنعتی کارخانجات و صنایع

تعمیر پمپ آب خانگی اسب جتی

یکی دیگر از پمپ های پر کاربرد از گروه پمپ آب سانترفیوژ ، پمپ آب جتی است که به دلیل ساختار متناسب جزء پرمصرف ترین محصولات پمپ خانگی محسوب می شود. پمپ سانترفیوژ جتی برای مکش آب از اعماق و بدون نیاز به لوله کشی جهت مکش آب طراحی شده است . پمپ جتی در قسمت مکش پمپ، خلاء ایجاد می کند و هوا را در خط مکش از بین می برد ، سپس بر جو موجود توسط ترکیب آب با هوا در ایجاد سیال سازی و روند پمپاژ غلبه می کند. . در پایان ، هوا را دفع کرده و مایع را مانند یک پمپ سانترفیوژ استاندارد انتقال می دهد .
پمپ های جتی امروزه بیشتر در ساختمان های مسکونی قابل استفاده میباشد که پمپ جتی یک اسب میانگین برای ساختمان های 4 الی 5طبقه تک واحد زیر 100متر مربع قابل نصب میباشد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی