تعمیر مشعل شوفاژ، رادیاتور، پکیج، اسپیلت، داکت اسپیلت، مینی چیلر،فن کوئل

نصب و سرویس موتورخانه، نصب و سرویس مشعل شوفاژ، نصب و سرویس رادیاتور شوفاژ، نصب و سرویس پکیج، نصب و سرویس اسپیلت یا کولر گازی، نصب و سرویس داکت اسپیلت، نصب و سرویس پمپ آب، نصب و سرویس فن کوئل و مینی چیلر

تعمیر مشعل شوفاژ، رادیاتور، پکیج، اسپیلت، داکت اسپیلت، مینی چیلر،فن کوئل

نصب و سرویس موتورخانه، نصب و سرویس مشعل شوفاژ، نصب و سرویس رادیاتور شوفاژ، نصب و سرویس پکیج، نصب و سرویس اسپیلت یا کولر گازی، نصب و سرویس داکت اسپیلت، نصب و سرویس پمپ آب، نصب و سرویس فن کوئل و مینی چیلر

مجموعه بیتا سرویس متشکل از افراد زبده با تجربه بسیار بالا از سال 1379 در زمینه نصب، تعمیر، سرویس و یا اصطلاحا عیب یابی سیستم های سرمایشی و گرمایشی از قبیل، موتورخانه، مشعل شوفاژ،رادیاتور، پکیج، اسپیلت، داکت اسپیلت، پمپ آب، مینی چیلر و فن کوئل در کرج و تهران فعالیت می کند. که در این راستا این افتخار نصیب ما شد که نمایندگی بیشتر شرکتهای بزرگ از جمله ایران رادیاتور با کد نمایندگی 9104011، ال جی ، شرکت زرین(هایسنس) با کد نمایندگی 1210160، شرکت مبنا( پکیج های حرارتی دیواری و زمینی) ناوین کره جنوبی، ولف آلمان با کد نمایندگی 003-21، شرکت اورینت تهویه( وستن ایر) را اخذ نماییم. به سبب همین اعتبار سعی خود را بر آن داشته تا با افزایش کیفیت خدمات خود مشتریان زیادی را جذب نموده و رضایت آن ها را کسب نماییم.

  • ۰
  • ۰

تعمیر اسپلیت

سرویس مناسب اسپلیت در شروع فصل گرم به میزان قابل توجهی در کاهش مصرف برق موثر خواهد بود. فیلترها، کویل ها و پره های کولر گازی به طور مرتب نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، تا در طول سال های بهره برداری مؤثرتر و کار آمدتر عمل کنند. در صورتی که تعمیر اسپلیت و سرویس اسپلیت مورد توجه قرار نگیرد می توان با اطمینان گفت عملکرد کولر گازی دچار یک افت و کاهش مداوم خواهد شد و این به معنی افزایش مصرف انرژی به طور پیوسته خواهد بود.

سرویس مناسب اسپلیت در شروع فصل گرم به میزان قابل توجهی در کاهش مصرف برق موثر خواهد بود. فیلترها، کویل ها و پره های کولر گازی به طور مرتب نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، تا در طول سال های بهره برداری مؤثرتر و کار آمدتر عمل کنند. در صورتی که تعمیر اسپلیت و سرویس اسپلیت مورد توجه قرار نگیرد می توان با اطمینان گفت عملکرد کولر گازی دچار یک افت و کاهش مداوم خواهد شد و این به معنی افزایش مصرف انرژی به طور پیوسته خواهد بود.

متاسفانه عده ای از مردم سرویس اسپلیت یا سرویس کولر گازی را کاری بیهوده تلقی می کنند یا اینکه به علت مشغله های کاری نسبت به انجام شستشوی اسپلیت ها  اهمیت زیادی نمی دهند

لازم به ذکر است که سرویس اسپلیت کاری کم هزینه اما با ارزش می باشد . در واقع با سرویس اسپلیت ها می توانید از پرداخت هزینه های سنگین تعمیر اسپلیت یا حتی از به وجود آمدن خسارات جبران ناپدیر جلوگیری کنید.

تعهد به سرویس اسپلیت در دوره‌های مشخص و سیکل‌های معین سبب می‌گردد تا ضمن پیشگیری از برخی خرابی‌های این دستگاه، میزان مصرف انرژی برق توسط این دستگاه‌ها به حداقل میزان ممکن برسد.

سرویس اسپلیت و گردگیری‌های دوره‌ای این دستگاه، ربطی به شرکت سازنده و کیفیت این محصول ندارد و انجام آن برای تمامی برندهای اسپلیت موجود در بازار به‌ویژه در فاصله‌های زمانی معین، ضروری است. عدم سرویس اسپلیت در دوره‌های زمانی مشخص، ضمن افزایش استهلاک قطعات و کاهش کارآیی دستگاه، سبب افزایش مصرف برق و بروز خرابی در این دستگاه می‌گردد.

کولر گازی اسپلیت به دو قسمت تقسیم می‌شود، یک قسمت برای داخل اتاق و دیگری خارج از آن که موتور یا کمپرسور آن است تا در محیطی دورتر از محل نصب پنل با حداقل صدا به‌کارگیری شود البته این نوع از کولر فضای بیشتری را نسبت به کولر گازی های پنجره ای و قابل حمل در بیرون از محیط به خود اختصاص می‌دهد


کولر گازی قابل حمل(Portable)

اسپلیت قابل حمل


کولر گازی پرتابل (قابل حمل) بر خلاف کولر گازی اسپلیت از یک دستگاه تشکیل شده و قسمت بیرونی ندارد. این نوع کولر گازی با وجود اینکه از دیگر مدل های کولر گازی پر سروصدا تر است ولی می تواند گرمترین اتاق ها را به خوبی خنک کند. 


کولر گازی ایستاده

اسپلیت ایستاده


کولر گازی ایستاده معمولا نسبت به بقیه کولرهای گازی کاربرد متفاوتی دارد. این نوع کولر گازی بیشتر در مکان های عمومی مثل فروشگاه ها، مساجد، ترمینال ها و… استفاده می شود.کسانی که امکان نصب کولر گازی پنجره ای و یا اسپلیت را در منزل خود ندارند نیز از این نوع کولر گازی استفاده می کنند.


ابزار لازم برای تعمیر اسپلیت

ابزار مورد نیاز برای این کار را می توان به دو دسته ابزار تخصصی و ابزار عمومی تقسیم کرد.

ابزار عمومی به ابزاری گفته می شود که برای اکثر کارهای تعمیر یا نصب و برای دستگاه های مختلف استفاده می شود، این ابزار می توانند شامل: (کیف ابزار، جعبه بوکس، آچار فرانسه، سیم چین، انبردست، انبر قفلی، سیم لخت کن و دم باریک، متر، انواع پیج گوشتی تخت دو سو و چهار سو، خط کش، چکش، سوهان و غیره.)

حال به ابزار تخصصی این کار می پردازیم. ابزار تخصصی در این مقاله به ابزاری گفته می شود که مخصوص نصب و تعمیر کولر گازی است و باید در انتخاب و استفاده از آنها دقت شود. این ابزار در ادامه معرفی شده و کاربرد و نوع هر کدام توضیح داده می شود.


•    لوله بر مسی

لوله های مسی رابط بین یونیت داخلی و خارجی کولر های گازی اسپلیت هستند. برای اینکه این کولر ها نصب شوند، باید این لوله ها به اندازه مناسب بریده شوند و ابزاری که برای این کار استفاده می شود، لوله بر مسی است.


لوله بر های مسی تا حدود زیادی شبیه به لوله بر های آهنی هستند ولی از نظر اندازه و ظرافت بسیار کوچک تر می باشند. برای برش لوله های مسی نباید به هیچ عنوان عجله کرد و باید به آرامی الماس لوله بر، بر سطح لوله حرکت کند و به مرور دسته محکم شود تا لوله بدون له شدگی بریده شود.

هر چند برخی از استاد کاران به اشتباه برای برش لوله مسی از اره آهن بر و یا ابزار نامناسب دیگر استفاده می کنند ولی باید بدانید این کار کاملا اشتباه است و می تواند باعث شکستن و یا قاچ خوردن لوله شده و یا به راحتی پرچ نشده و نشتی داشته باشند.


•    پرچ کن یا لاله کن

پس از آن که لوله ها به اندازه مورد نیاز بریده شدند باید پرچ شوند تا برای پیچ و مهره شدن آماده شوند. این کار به وسیله ی دستگاه پرچ کن یا لاله کن انجام می شود که دو مدل برقی و دستی دارد.


•    منیفولد سرویس (گیج فشار)

برای تنظیم و شارژ کولر های گازی، منیفولد در هنگام سرویس کولر گازی ابزاری ضروری است، این دستگاه به صورت آنالوگ(عقربه ای) و دیجیتال در بازار موجود است.

گیج های فشار نیز تنوع زیادی در بازار دارند ولی برای تنظیم فشار گاز منیفولد یک گیج متناسب باید استفاده شود.


•    مولتی متر

این وسیله جهت بررسی کردن خازن کولر گازی به کار می رود. خازن ها قطعه های الکتریکی هستند که در کمپرسور و فن موتور ها در کولر های گازی استفاده می شوند و نیروی الکتریسیته را در خود ذخیره می کنند. مولتی متر برای چک کردن این خازن ها به کار می رود و با آن متوجه می شویم آیا خازن احتیاج به شارژ دارد یا خیر.


•    پمپ وکیوم

این دستگاه برای زدودن لوله های تبرید از رطوبت و هوا است، چرا که وجود رطوبت و هوا در سیکل تبرید باعث خرابی کولر گازی می شود.

بعضی تعمیرکاران گاهی اوقات به جای استفاده از پمپ وکیوم از کمپرسور یخچال برای این کار استفاده می کنند.که بسیار کار اشتباهی است و کمپرسور فقط می تواند هوا را خارج کند ولی قادر به تخلیه رطوبت نیست. در بعضی موارد استفاده ی نادرست از کمپرسور به جای پمپ وکیوم باعث سوختن کمپرسور کولر گازی می شود.


•    ترمومتر

ترمومتر یا همان دما سنج وظیفه ی سنجش دما را بر عهده دارد. از این دستگاه می توان برای سنجش دمای هوای خروجی کولر و تست آن استفاده کرد.


•    مانومتر

مانومتر ها برای اندازه گیری فشار در سیستم کولر گازی به کار می رود. مانومتر ها انواع مختلفی از جمله : روغنی، عقربه ای، دیجیتال و دیافراگمی دارند. زمانی که فشار کمپرسور تنظیم نیست این منجر به خرابی کل سیستم می شود، بنابراین میزان فشار با مانومتر سنجیده و برای تنظیم آن اقدام کنید.


•    دستگاه فنر خم کن لوله ی مسی

برای نصب و تعمیر کولر گازی در جاهایی شما باید لوله های مسی را خم کنید تا بتوانید لوله ها را انتقال دهید. برای این کار استفاده از لوله خم کن مخصوص ضروری است. در غیر این صورت لوله ها ممکن است بشکنند و یا آسیب ببینند.


در فرایند نصب و تعمیر کولر های گازی باید از لوازم و ابزار گوناگونی استفاده کرد که هر کدام وظیفه ی خاصی بر عهده دارند و استفاده از ابزار جایگزین می تواند خطر آفرین باشد و یا حداقل به خرابی دستگاه منجر شود.

علاوه بر ابزار هایی که در بالا ذکر شد برای نصب و تعمیر کولر گازی ابزارهای دیگری همچون ابزار جوشکاری لوله ی مسی، دریل، انواع فنر خم کن، الماس شیشه بر، گشاد کن لوله ها،کپسول گاز ازت، سنگ فرز، تراز، سیم برنجی و مسی، مایع توزن و غیره وجود دارند که هر کدام باید به جا و در محل خود استفاده شود.


سرویس و تعمیرات کولرگازی و اسپلیت در کرج و تهران

دوستان عزیز، همه ی شما به خوبی می دانید که به وجود  آمدن ایرادات فنی برای هر یک از دستگاه های برقی که در منزل یا محیط کار مورد استفاده روزانه قرار می گیرد، امری است طبیعی و این اتفاق ممکن است برای هر وسیله ای صرف نظر از برند تولید کننده به وجود بیاید. بسیاری از افراد فکر می کنند اگر کولرگازی ، اسپلیت یا داکت اسپلیت منزل خود را از برندهای بسیار شناخته شده و یا با قیمت بالایی خریداری نمایند، امکان وقوع این مشکلات به حداقل می رسد.اینکه چگونه از دستگاه استفاده می کنید و تا چه حد سعی در رعایت نکات ایمنی و کاربری استاندارد دارید، می تواند بر روی طول عمر آن وسیله تاثیر داشته باشد؛ بنابراین قبل از هر چیز سعی کنید تا دفترچه راهنمای دستگاه را به خوبی مطالعه نمایید.

اکیدا توصیه می نماییم که به هنگام مواجهه با مشکل و ایرادی در دستگاه اسپلیت از دستکاری آن بپرهیزید، زیرا عدم مهارت در تعمیر این وسیله و عدم بهره مندی از دانش کافی نه تنها به رفع مشکل کمکی نخواهد کرد، بلکه می تواند میزان خرابی را افزایش دهد.

 برای استفاده از سرویس عیب یابی، نشت یابی و تعمیرات کولر گازی نیازی به جا به جایی دستگاه نیست و تعمیر در محل شما انجام خواهد شد. 


متصصان بیتا سرویس در کرج و تهران آماده ارائه خدمات خود در زمینه سرویس و تعمیر کولرگازی و اسپلیت می باشند. در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.


دفتر تهران 02133060066


دفتر کرج 02636510100


عیوب احتمالی و ایرادات کولرهای گازی یا اسپلیت در کرج و تهران

اگر دستگاه با هر یک از مشکلات زیر مواجه شد، هر چه سریع تر با یکی از تعمیرگاه های مجاز و یا با نمایندگی موجود در شهر محل زندگی خود تماس بگیرید. دقت کنید که از دستکاری دستگاه و یا سپردن آن به تعمیرکاران غیر مجرب خودداری نمایید. قبل از هر اقدامی می توانید با بیتا سرویس تماس بگیرید تا متخصصین خود را  به کمک شما بفرستند. بیتا سرویس دارای دو شعبه در کرج و تهران می باشد لذا به راحتی در این دو شهر قادر به خدمت رسانی است.

-          روشن نشدن کولر گازی  

-          شنیده صداهای غیر طبیعی و یا آلارم هشدار دهنده  

-          مشاهده پیغام خطا ERR بر روی نمایشگر دستگاه 

-          عدم برخورداری از خنک کنندگی لازم و ایجاد هوای گرم 

-          اتصالی کردن بدنه 

-          شکستگی بدنه و اجزا 

-          کار نکردن فن و خارج نشدن باد از اسپلیت 

منبع:شرکت طراحی سایت در کرج

  • ۹۸/۰۲/۰۸
  • بیتا سرویس

تعمیر اسپلیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی