تعمیر مشعل شوفاژ، رادیاتور، پکیج، اسپیلت، داکت اسپیلت، مینی چیلر،فن کوئل

نصب و سرویس موتورخانه، نصب و سرویس مشعل شوفاژ، نصب و سرویس رادیاتور شوفاژ، نصب و سرویس پکیج، نصب و سرویس اسپیلت یا کولر گازی، نصب و سرویس داکت اسپیلت، نصب و سرویس پمپ آب، نصب و سرویس فن کوئل و مینی چیلر

تعمیر مشعل شوفاژ، رادیاتور، پکیج، اسپیلت، داکت اسپیلت، مینی چیلر،فن کوئل

نصب و سرویس موتورخانه، نصب و سرویس مشعل شوفاژ، نصب و سرویس رادیاتور شوفاژ، نصب و سرویس پکیج، نصب و سرویس اسپیلت یا کولر گازی، نصب و سرویس داکت اسپیلت، نصب و سرویس پمپ آب، نصب و سرویس فن کوئل و مینی چیلر

مجموعه بیتا سرویس متشکل از افراد زبده با تجربه بسیار بالا از سال 1379 در زمینه نصب، تعمیر، سرویس و یا اصطلاحا عیب یابی سیستم های سرمایشی و گرمایشی از قبیل، موتورخانه، مشعل شوفاژ،رادیاتور، پکیج، اسپیلت، داکت اسپیلت، پمپ آب، مینی چیلر و فن کوئل در کرج و تهران فعالیت می کند. که در این راستا این افتخار نصیب ما شد که نمایندگی بیشتر شرکتهای بزرگ از جمله ایران رادیاتور با کد نمایندگی 9104011، ال جی ، شرکت زرین(هایسنس) با کد نمایندگی 1210160، شرکت مبنا( پکیج های حرارتی دیواری و زمینی) ناوین کره جنوبی، ولف آلمان با کد نمایندگی 003-21، شرکت اورینت تهویه( وستن ایر) را اخذ نماییم. به سبب همین اعتبار سعی خود را بر آن داشته تا با افزایش کیفیت خدمات خود مشتریان زیادی را جذب نموده و رضایت آن ها را کسب نماییم.

  • ۰
  • ۰

تعمیر موتورخانه، سرویس موتورخانه، عیب یابی موتورخانهتعمیر و نگه داری موتورخانه شامل کوچکترین کار موتورخانه مانند چک کردن فشار و دمای اجزای موتورخانه تا کارهای بزرگتر مانند تعویض و یا تعمیر قطعات موتورخانه می شود.

تعمیر و نگه داری موتورخانه شامل کوچکترین کار موتورخانه مانند: چک کردن فشار و دمای اجزای موتورخانه تا کارهای بزرگتر مانند: تعویض و یا تعمیر قطعات موتورخانه می شود. یک سرویس کار موتورخانه باید فشار و دمای اجزای موتورخانه را در مدت های مشخص بررسی نماید. برای جلوگیری از حوادث اول باید  روند سرویس کردن موتورخانه  را شناخت. 

سرویس موتورخانه در کرج و تهران

سرویس موتورخانه اگر به درستی انجام گیرد، می تواند جلوی خیلی از حوادث پیش رو را بگیرد. در سرویس موتورخانه اول از همه باید نشانه های خطر را شناسایی کرد و اگر آن نشانه ها قابل چک کردن هستند، باید به طور کامل آن ها را به صورت دوره ای بازدید نمود.
از جمله خطرات دیداری که یک موتورخانه را تهدید می کند و نقش یک سرویس کار موتورخانه متخصص را پررنگ می کند می توان به وجود مواد ناشناخته در محیط موتورخانه ، وجود سیم های عایق نشده در موتورخانه ، غیر طبیعی شدن نوسانات دمای موتورخانه و … اشاره نمود. برای جلوگیری از این خطرات میتوانید سرویس موتورخانه خود را به کارشناسان متخصص بیتا سرویس بسپارید.
حال اگر بخواهیم چند نشانه صوتی که برای موتورخانه تهدید به حساب می آید را نام ببریم می توانیم به صدای نا آشنا از شیرهای موتورخانه ، صدای ساییدگی درون تجهیزات ، صدای ریزش مایعات و … اشاره کنیم.
از جمله نشانه های بویایی ناهماهنگی در موتورخانه شامل احساس بوهای ناشناخته ، احساس بوی فساد و ماندگی (عدم تهویه صحیح در محیط موتورخانه) و … می باشد.
نکته مهم: وجود امکانات ایمنی و اورژانسی در موتورخانه الزامی است. امکانات اورژانسی و ایمنی شامل جعبه کمک های اولیه، وسایل اطفا حریق، سنسور های هشدار دهنده ، دستگاه تنفس اضطراری و … می باشد.
یک سرویس کار موتورخانه توانایی تعمیر پکیج و تعمیر و نگهداری موتورخانه را دارد. نگهداری از موتورخانه امری است که نیازمند دقت فراوان است. چنانچه ساکن شهر تهران و یا کرج هستید و قصد تعمیر و یا عیب یابی موتورخانه خود را دارید میتوانید با دفاتر بیتا سرویس در تهران و کرج تماس حاصل فرمایید.

دفتر تهران 02133060066


دفتر کرج 02636510100

عیب یابی موتور خانه در کرج و تهران

عیب یابی موتورخانه

عیب یابی موتورخانه وظیفه ای است که بر دوش سرویس کار موتورخانه می باشد. سرویس کار موتورخانه باید دائما حواسش به تمام اجزای موتور خانه باشد به صورت دوره ای اجزای موتور خانه را چک نماید. یک سرویس کار موتورخانه باید امور مربوط به عیب یابی موتورخانه ، تعمیر موتورخانه شوفاژ و تنظیم موتورخانه شوفاژ را در شهر مورد نظر انجام دهد. بیتا سرویس با استفاده از متخصصان حرفه ای آماده خدمت رسانی در کرج و تهران می باشد.

سرویس کار موتورخانه در کرج و تهران

سرویس کار موتورخانه

سرویس کار موتورخانه کیست؟ وظیفه سرویس کار موتورخانه چیست؟ آیا تعمیر و نگهداری موتورخانه بر عهده سرویس کار موتور خانه است؟ 
سرویس کار موتورخانه فردی است که آشنا به امور موتورخانه مانند تعمیر،نگهداری و عیب یابی موتور خانه می باشد. به طور خلاصه وظیفه یک سرویس کار موتورخانه شناخت خطرات احتمالی و انجام امور برای پیشگیری از حوادث می باشد. معمولا یک سرویس کار موتورخانه متخصص چک لیستی از وسایلی که باید به صورت دوره ای چک بشوند را دارد که اسم این چک لیست، چک لیست تعمیر و نگهداری موتورخانه می باشد. توسط چک لیست تعمیر و نگهداری موتورخانه روال سرویس موتورخانه بسیار راحت تر انجام می شود.

اگر به دنبال سرویس کار موتورخانه خوب در کرج و یا تهران می باشید میتوانید از مشاوره با سرویس کاران بیتا سرویس در کرج و تهران بهره ببرید و در صورت تمایل موتورخانه خود را به ما بسپارید.

 بازدید، سرویس و نگهداری از موتورخانه به عنوان قلب گرمایشی ساختمان، بسیار ضروری است. متاسفانه در کشور ما این مساله مورد غفلت واقع می شود و به همین دلیل، علاوه بر بالا بودن مصرف انرژی به ازای هر واحد مسکونی، تجاری یا صنعتی، عمر مفید تجهیزات حرارتی مانند بویلر، مشعل، منابع ذخیره آب گرم و سایر تجهیزات جانبی به میزان کمتری قابل بهره برداری می باشد.
از آنجا که هزینه اولیه راه اندازی سیستم های تاسیساتی بالاست، تنها عاملی که باعث اقتصادی جلوه کردن استفاده از این سیستم ها می شود، عمر مفید اجزای آن می باشد. عمر مفید سیستم موتورخانه زمانی حاصل می شود که بازدید هایی از آن به عمل آید و اجزای آن به صورت دوره ای، سرویس شوند.
در حال حاضر، بسیاری از سیستم های تاسیساتی موجود در واحدهای مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی به علت اشکالات طراحی و ضعف در نصب و راه اندازی، نمی توانند به شکل ایده آلی مورد بهره برداری قرار گیرند. محاسبات اشتباه بار حرارتی و یا در بسیاری مواقع درنظر گرفتن ضرایب اطمینان بسیار بالا و غیر واقعی، موجب خرید و صرف هزینه اولیه سیستمی به مراتب بالاتر از نیاز گرمایشی ساختمان می شود که این خود باعث تحمیل هزینه های بیشتر سرویس و تعمیر و نگهداری می شود.
رفع عیب یک سیستم گرمایشی که به شکل مناسبی کار نمی کند علاوه بر اینکه یک هنر است، پشتوانه علمی نیز دارد. شما ممکن است در خصوص هواگیری سیستم هر کاری که می توانستی، انجام داده اید و یا منبع انبساط را برای اطمینان از عدم گرفتگی در آن بررسی و بازدید کرده اید، ولی مشکل هنوز رفع نشده باشد. پس حضور یک فرد متخصص در این مواقع ضروری است. همچنین توصیه های زیر را جدی بگیرید
•     توجه به دستورات توصیه شده در دفترچه راهنمای هر دستگاه و عمل به آن در حیطه توانایی ها (بدیهی است موارد تخصصی بایستی توسط نیروی آموزش دیده انجام شود.)
•     پرهیز از دستکاری بی مورد سیستم و کاوش در تجهیزات آن به هر دلیل
•    پرهیز از تعمیر و سرویس دستگاه بدون استفاده، مشورت و کمک گرفتن از افراد متخصص
•     الزام به انجام سرویس ها و بازدید های دوره ای به شکل منظم
•    بهره گیری از افراد مطلع و متخصص و در اختیار دادن آموزش های حداقلی مورد نیاز به کاربران نهایی سیستم
•     بررسی ظاهری وضعیت اجزای موتورخانه به طور منظم به منظور شناسایی و برطرف نمودن مغایرت های به وجود آمده در بازدید های دوره ای سرویس موتورخانه 
•     ثبت خلاصه ای از تعمیرات دستگاه به طوری که در دسترس خود و دیگر کاربران باشد
•     حفظ اطلاعات و ملحقات دستگاه شامل دفترچه راهنما ، نقشه و… در مکانی مناسب و قابل دسترس برای بقیه کاربران
بازدید و سرویس موتورخانه علاوه بر نقشی که در تداوم فعالیت پربازده اجزای آن ایفا می کند، از نظر ایمنی، حفاظت و اطلاع از نشت های احتمالی آب، گاز، گازوئیل که در صورت عدم رسیدگی، ممکن است هر یک به نوعی باعث تخریب یا آتش سوزی شوند، اهمیت فراوانی دارد. در ادامه برخی از جزئیات سرویس اجزای موتورخانه را صرفا برای اطلاع شما عزیزان ارائه می کنیم:
•    کنترل صدای پمپ، مشعل و کنترل گر های مشعل، دیگ و سایر اجزا، در حفظ سلامت آن ها می تواند بسیار موثر باشد.
•     بازدید از دیگ به طور منظم انجام گیرد و وجود نشتی در شیرها، پره های دیگ، تنظیم بودن دودکش، ارتفاع آب توسط مانومتر، هماهنگی بین درجه حرارت مانومتر و ترمومتر دیگ و کارکرد صحیح مشعل با شعله نارنجی مایل به سفید بررسی شده و اطمینان حاصل شود.
•     مشعل های گازوئیلی نباید با بدنه تماسی داشته باشند.

  از نبود وسایل اضافی همچون کاغذ و مقوا، پلاستیک و ظروف یکبار مصرف، نفت و میعانات گازی و به طور کلی هرگونه مواد اشتعال زا در موتورخانه، اطمینان حاصل کنید
•     از برقراری ارتباط صحیح و به موقع بین آکوستات و مشعل و ترمومتر اطمینان حاصل کنید. چنانچه مشعل گازوئیلی باشد، فوتوسل آن را چند روز یکبار تمیز کنید. صدای آرام مشعل و رنگ آن را همیشه به خاطر داشته باشید تا اگر تغییری در آن صورت بگیرد بتوانید به فکر اصلاح و رفع عیب آن باشید پمپ ها به خاطر ماهیت مکانیکی شان، همیشه در حال کار مداوم هستند و به همین دلیل احتمال آسیب پذیری بالایی دارند. سرویس و روغن کاری پمپ ها در زمان مناسب، بایستی جز برنامه های بازدید و سرویس موتورخانه قرار گیرد. پمپ های سیرکولاسیون بایستی از نظر صدا هنگام فعالیت، سالم بودن کوپلینگ و فنرهای آن کنترل شوند. پمپ های زمینی که معمولا در مجتمع های مسکونی نصب و به کار گرفته می شوند، بایستی به طور منظم روغن کاری شوند. آبی که از طرف میل پمپ های زیرزمینی به صورت قطره ای چکه می کند، نشانگر خراب بودن پمپ نبوده و طبیعی است. اما اگر حجم آب چکه شده زیاد باشد، می توان با پیچ تنظیمی مخصوص این کار، آن را تنظیم کرد.
•    در مورد مخزن دوجداره، بایستی به اختلاف درجه حرارت آب گرم ورودی و خروجی دقت کرد. در صورتی که این اختلاف زیاد باشد، بایستی علت آن را بررسی کرد. در وهله اول، این اتفاق ممکن است ناشی از رسوب گرفتگی جداره های منبع دوجداره باشد و در وهله دوم، ممکن است ناشی از سوراخ شدگی منبع باشد در مورد منبع انبساط، کنترل آن بایستی به شکل متناوبی انجام شود. بازدید، نگهداری و سرویس منبع انبساط در مقابل عوامل جوی مانند زنگ زدن و پوسیدگی، خراب شدن شیر شناور و سرریز کردن آب از آن می تواند علاوه بر سرد شدن آب واحدهای ساختمان و افزایش مصرف انرژی، باعث تخریب بخشی از فضای پشت بام یا کل آن شود. لازم است در هنگام بازدید از منبع انبساط، از در جریان بودن آب و گرم بودن آن اطمینان حاصل کرد 

  کنترل مخزن گازوئیل بایستی به صورت مرتب انجام شود. در صورت داشتن منبع روزانه، آن را کنترل کرده و از نشتی آن مطمئن شوید. بایستی فیلتر گازوئیل را پس از هر بار پر کردن منبع تمیز کرد تا جریان عبور گازوئیل به مشعل روان برقرار شود.
•     دستور العمل سختی گیر بایستی در داخل موتورخانه و نزدیک سختی گیر نصب شود. لازم است که آب خروجی سختی گیر کنترل شود و به وسیله معرف های مخصوص آزمایش شود و در صورتی که سختی آب زیاد باشد، باید بستر رزین داخل سختی گیر را شست و شو داد.
•     از تابلوی برق موتورخانه، نباید هیچ انشعاب دیگری گرفته شود. چراغ های سیگنال آن را کنترل کرده و از کلیدهای مینیاتوری بازدید انجام شود وچنانچه اطلاعات برقی ندارید، از دستکاری تابلو برق پرهیز کنید.
•     در مکانی مناسب از موتورخانه، حتما حداقل یک عدد کپسول ضد حریق نصب شود.
•     در بازرسی ها توجه کنید که از هیچ فضای خالی موتورخانه به عنوان انبار استفاده نشده باشد.
•     شیرآلات موتورخانه بایستی کنترل و باز و بسته شوند تا دچار گرفتگی ناشی از املاح و رسوبات موجود در آب نشوند. از برداشتن فلکه شیرفلکه های موتورخانه پرهیز کنید. همچنین به وسیله علائم مخصوصی، شیرهای مربوط به هر طبقه را از هم جدا کنید.
•     شیر بای پس در زمانی که از شیر سیرکولاسیون استفاده می شود باید بسته باشد.
•     موتورخانه خود باید از روشنایی و تهویه مناسب برخوردار باشد. در غیر این صورت می توان از طریق یک لوله به موازات دودکش تهویه مناسب را انجام داد.
•     اندازه درب موتورخانه باید قدری باشد که امکان ورود و خروج تجهیزات میسر باشد.
•     دودکش استاندارد برای دیگ الزامی است. دیگ بایستی بر روی فونداسیون نصب شده باشد و در صورت نیاز از ضربه گیر برای زیر دیگ استفاده شود. نصب پمپ های زمینی بر روی فونداسیون انجام می شود.
•     گرم نکردن یک سیستم گرمایشی، معمولا نتیجه انسداد جریان در سیستم لوله کشی موتورخانه است و در چنین مواردی، باید پرسیده شود که این سرد شدن، به شکل ناگهانی رخ داده یا به تدریج؟ پاسخ به این سوال در شیوه سرویس و تعمیر اجزای موتورخانه نقشی اساسی دارد. در صورتی که گرم کردن به صورت ناگهانی متوقف شده باشد. بهترین کار این است که در میان دستگاه ها و اجزای مکانیکی موتورخانه، به دنبال عیب باشید. برای مثال ممکن است خرابی پمپ و یا بسته بودن شیر علت این امر باشد. چنانچه اتاق به تدریج از یک طرف سرد و سردتر می شود و حالا بخش کوچکی از رادیاتور گرم باقی مانده است، قبل از هر کاری بایستی رادیاتور را هواگیری کرد.
توجه داشته باشید که موتورخانه مناسب، دارای سیستمی است که اجزای آن:
•     همواره بتوانند در شرایط استفاده و بهره برداری باشند
•     به صورت ایمن و مطمئن کار کنند
•     کارکردی در حداکثر راندمان خود داشته باشند و همزمان مصرف انرژی شان در حالت بهینه ای صورت گیرد
•     از طول عمر مناسبی برخوردار بوده به نحوی که سریع فرسوده و مستهلک نگردند

•    متاسفانه در کشور ما تعمیر و نگهداری موتورخانه امری هزینه بر و بیهوده تلقی می شود و افراد ترجیح می دهند زمان خرابی قطعه هزینه کنند.غافل از اینکه سرویس موتورخانه (Engine room sevice)اگر در زمان مناسب انجام شود،باعث کاهش چشم گیر هزینه های تعمیراتی در بلند مدت خواهد شد. چراکه با سرویس و تعمیر تجهیزات در بهترین زمان، عمر مفید سیستم افزایش پیدا میکند و نیاز به تعویض آنها که هزینه اولیه زیادی را به بار می آورد، کمتر می شود.

موتورخانه چیست؟

•    در ساختمان ها تمامی تجهیزات تاسیساتی سیستم به یک فضا منتقل خواهد شد که کنترل و تعمیر آن ها را آسان تر می کند. به محل قرار گرفتن این تجهیزات ، موتورخانه می گویند.
•    سرویس موتورخانه شامل چه مواردی می شود:
•    سرویس و تعمیر و نگهداری پمپ
•    سرویس و تعمیر و نگهداری مشعل
•    سرویس و تعمیر و نگهداری منبع دوجداره
•    سرویس و نگهداری سیستم لوله کشی موتورخانه
•    سرویس و عایقکاری منبع و لوله ها
•    سرویس و تعویض فلکه
•    سرویس و تنظیم شیر برقی مشعل گازی
•    سرویس و تعویض شیر فلکه موتورخانه
•    و…
•    موتورخانه ها هوشمند می شوند
با پیشرفت تکنولوژی ساختمان ها هم از این بین عقب نمانده و آن ها هم با تکنولوژی در حال پیشرفت هستند.ساختمان ها به سرعت به سمت هوشمند شدن پیش می روند. موتورخانه ها هم از این غافله عقب نخواهند ماند و در حال حاضر سیستم های بسیار هوشمندی برای موتور خانه ها طراحی و اجرا شده اند. سیستم کنترل هوشمند موتورخانه،سامانه ای است که با استفاده از آن با توجه به نیاز حرارتی ساختمان به کارگرفته می شود ،یکی از راه های تشخیص این نیاز از طریق سنسورهای داخل و خارج ساختمان و با توجه به شرایط آب و هوایی محیط توسط سیستم هوشمند انجام می پذیرد، این امر باعث می گردد تا علاوه بر کاهش مصرف سوخت موتورخانه میزان استهلاک تجهیزات کاهش یافته و آسایش حرارتی داخل ساختمان در حد استاندارد خود تنظیم گردد.

 چیلر در موتورخانه

چیلر موتورخانه

چیلرها معمولاً در دو نوع جذبی و تراکمی ساخته می شوند.امروزه چیلر های تراکمی به دلیل مصرف برق زیاد کمتر مورد توجه افراد قرار میگیرند.در این بین چیلرهای جذبی از استقبال بسیار خوبی در میان مهندسین مشاور و صاحبان ساختمانهای مسکونی و اداری برخوردار شده است چیلرهای جذبی بجای انرژی برق از انرژی حرارتی برای تولید سرما استفاده مینمایند و دارای قطعات متحرک کمتری نسبت به انواع کمپرسوری هستند. با توجه به ماهیت چرخشی کار پمپهای مورد استفاده در آنها میزان خرابی و هزینه های مربوط به تعمیرات آنها کمتر از انواع تراکمی می باشد ، همچنین صدای آنها بسیار کمتر از انواع تراکمی بوده و تقریباً بدون لرزش هستند ، با در نظر گرفتن هزینه های جانبی از جمله هزینه مربوط برق و دیماند مربوطه و همچنین هزینه های جاری چیلر تراکمی ، چیلرهای جذبی از نظر اقتصادی نیز دارای مزیت قابل توجهی هستند.

 دیگ ها در موتورخانه

دیگ موتورخانه

از معمول ترین مولد های گرمایی،دیگ های حرارتی می باشند . در دیگ ها انرژی حرارتی از سوخت (که توسط مشعل حرارات تولید می نماید ) گرفته شده و به آن داده می شود . بسته به نوع مصرف، آب می تواند در دیگ ها به آب گرم (۸۷ درجه سیلسیوس)، آب داغ (۲۰۰ درجه سیلسیوس با افزایش فشار آب) و یا بخار تبدیل شود لذا دیگ ها به سه نوع دیگ آبگرم ، آب داغ و دیگ بخار تقسیم می شوند .در دیگهای آب گرم انرژی حرارتی تولید شده توسط مشعل، آب گرم یا داغ را تولید می نماید و سعی می شود که از تولید بخار جلوگیری به عمل آید زیرا در این دیگ ها کنترل و سوپاپی جهت بخار ایجاد شده وجود ندارد و در صورت تولید بخار به دیگ آسیب می رسد. دیگ های آب گرم از نظر جنس و ساخت به دو نوع : چدنی و فولادی تقسیم می شوند.

نظرات (۱)

می تونید روی خدمات تهویه گستر راگا در زمینه تاسیسات هم حساب بازکنید. کافیه وارد سایت تاسیساتی مجموعه مذکور بشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی