تعمیر مشعل شوفاژ، رادیاتور، پکیج، اسپیلت، داکت اسپیلت، مینی چیلر،فن کوئل

نصب و سرویس موتورخانه، نصب و سرویس مشعل شوفاژ، نصب و سرویس رادیاتور شوفاژ، نصب و سرویس پکیج، نصب و سرویس اسپیلت یا کولر گازی، نصب و سرویس داکت اسپیلت، نصب و سرویس پمپ آب، نصب و سرویس فن کوئل و مینی چیلر

تعمیر مشعل شوفاژ، رادیاتور، پکیج، اسپیلت، داکت اسپیلت، مینی چیلر،فن کوئل

نصب و سرویس موتورخانه، نصب و سرویس مشعل شوفاژ، نصب و سرویس رادیاتور شوفاژ، نصب و سرویس پکیج، نصب و سرویس اسپیلت یا کولر گازی، نصب و سرویس داکت اسپیلت، نصب و سرویس پمپ آب، نصب و سرویس فن کوئل و مینی چیلر

مجموعه بیتا سرویس متشکل از افراد زبده با تجربه بسیار بالا از سال 1379 در زمینه نصب، تعمیر، سرویس و یا اصطلاحا عیب یابی سیستم های سرمایشی و گرمایشی از قبیل، موتورخانه، مشعل شوفاژ،رادیاتور، پکیج، اسپیلت، داکت اسپیلت، پمپ آب، مینی چیلر و فن کوئل در کرج و تهران فعالیت می کند. که در این راستا این افتخار نصیب ما شد که نمایندگی بیشتر شرکتهای بزرگ از جمله ایران رادیاتور با کد نمایندگی 9104011، ال جی ، شرکت زرین(هایسنس) با کد نمایندگی 1210160، شرکت مبنا( پکیج های حرارتی دیواری و زمینی) ناوین کره جنوبی، ولف آلمان با کد نمایندگی 003-21، شرکت اورینت تهویه( وستن ایر) را اخذ نماییم. به سبب همین اعتبار سعی خود را بر آن داشته تا با افزایش کیفیت خدمات خود مشتریان زیادی را جذب نموده و رضایت آن ها را کسب نماییم.

  • ۰
  • ۰

تعمیر پکیج، سرویس پکیج، عیب یابی پکیجپکیج ها با استفاده از روش گرمایش محیط به کمک آب گرم از وجود متعدد بخاری ها در ساختمان می کاهد.

مقایسه پکیج با سایر سیستم های گرمایش هوا مانند شوفاژخانه و بخاری

۱- از لحاظ ایمنی:

پکیج ها با استفاده از روش گرمایش محیط به کمک آب گرم از وجود متعدد بخاری ها در ساختمان می کاهد. به این طریق میزان خطرات ناشی از نشت منواکسیدکربن از مجراهای دودکش و همچنین خطرات ناشی از نشت گاز و خطر انفجار آن به کمک حضور پکیج در ساختمان به شدت کاهش می یابد. همچنین خطراتی مانند آتش-سوزیِ ناشی از مجاورت پارچه و لباس با بخاری و یا سوختگی پوست بدن، با وجود پکیج دیواری در ساختمان به طور کامل از بین می رود.

۲- از لحاظ هزینه مصرف انرژی و سایر هزینه ها

پکیج های گرمایش این قابلیت را به سیستم گرمایش ساختمان اضافه می کنند که کلیه واحدهای یک ساختمان می توانند شرایط دمای هوا و دمای آب گرم واحد را به طور دلخواه و مستقل از دیگر واحدها تنظیم کنند. بنابراین همه مصرف کنندگان، از شرایط محیطی خود که به کمک پکیج قابل تنظیم است رضایت خواهند داشت.
همچنین در سیستم گرمایش با پکیج، با کم شدن مسیر لوله کشیِ آب گرم مصرفی و شوفاژ و همچنین حذف نیاز به پمپ کردنِ آب گرم مصرفی در شوفاژ، از اتلافات گرمایی در مسیر و هزینه برق مصرفی پمپ کاسته می-شود.
از مزیت های دیگر پکیج گرمایی، آماده به کار بودن آن است که به محض نیاز، قابلیت تولید آب گرم مورد نیاز ساختمان را دارا است و نیازی نیست حجم زیادی از آب به صورت ذخیره در شوفاژخانه به صورت آماده برای مصرف و گرم نگهداری شود.
پکیج ها همچنین با حذف فضای هدر رفته برای ساخت شوفاژخانه و سایر تاسیسات و همچنین با کاهش طول لوله آب گرم مصرفی، از هزینه های ساخت بنا به شدت می کاهد.

۳- از لحاظ تعمیرات و نگهداری

مساله مهمی که در تاسیسات گرمایشی وجود دارد، ارامش خاطری است که سیستم گرمایشی در روزهای سرد سال به ساکنین یک ساختمان می دهد. در صورت استفاده از شوفاژخانه پس از گذشت مدت زمانی از راه اندازی شوفاژخانه، دیگ و لوله ها پوسیده می شوند و نیاز به تعمیر پیدا می کنند. این نوع تعمیرات معمولا علاوه بر هزینه بالا، زمان بر بوده و تمامی ساکنین یک ساختمان بزرگ را با مشکل و سردرگمی مواجه می کند. در حالی که پکیج ها حتی در صورت خرابی شدید به سرعت قابل تعمیر و رسیدگی هستند و در صورت خرابی فقط یک واحد با مشکل مواجه خواهد شد. همچنین با توجه به ساده تر بودن سیستم لوله  کشی پکیج ها و سبک بودن تجهیزات پکیج، تعمیرات آن نیاز به ابزار آلات خاص و بزرگ ندارد و یک کارشناس تعمیر پکیج به سرعت می-تواند پکیج را به حالت آماده به کار برگرداند.
راندمان پکیج نسبت به موتورخانه مرکزی و ابگرمکن بالاتر است
هزینه شارژ ماهانه و تعمیرات و نگهداری ندارد
پکیج دیواری بدون صدا کار میکند و دارای این توانایی میباشد که اب گرم را دائمی تامین کند
  برای نصب پکیج توجه به نکاتی مانند فشار آب ساختمان، فضایی که برای نصب پکیج در نظر گرفته شده است، میزان ظرفیت حرارتی مورد نیاز واحد ساختمانی، نوع لوله کشی ساختمان، محل دود کش و ...، ضروری است.
پکیج های دیواری بسیار پیشرفته هستند اما در عین حال ممکن است در طول زمان دچار مشکل شوند و نیازمند به سرویس پکیج و یا تعمیر پکیج شوند،  . زردی شعله، کم و یا زیاد بودن فشار، عدم گرمایش مناسب، تولید سر و صدا، عدم روشن شدن شعله، خرابی شیر اطمینان و رسوب گیری، از معدود مشکلاتی است که ممکن است برای سیستم پکیج رخ دهد. در این صورت ابتدا باید دستگاه را عیب یابی کرد و سپس برای تعمیر پکیج اقدام نمود.
 سرویس پکیج شامل کنترل مواردی از قبیل وجود یا عدم وجود نشتی در لوله ها، رسوب در مسیر ورودی، مبدل، اتصالات، فیلتر، شیلنگ ها، شیر اطمینان، دستگاه سختی گیر و ... می باشد.در زمان سرویس پکیج در صورت مشاهده هر گونه عیب در هر یک از این قسمت ها، باید پکیج، تعمیر شود. در ادامه به برخی از مهمترین عیوب یک پکیج و نحوه رفع آن ها می پردازیم.
  گاهی اوقات ممکن است پکیج، صدای زیادی تولید کند. علت آن، عدم تنظیم شیر برقی گاز دستگاه، رسوب گرفتن مدار و مبدل های حرارتی، خرابی پمپ آب و یا مشکل سنسورهای حرارتی است. برای رفع این عیب، باید مبدل، هواگیری شود. مدار و مبدل حرارتی رسوب زدایی شده و یک فیلتر مناسب در مسیر برگشت آب گرمایش پکیج قرار داده شود. حتی الامکان، شیر برقی گاز دستگاه، تنظیم گردد. در صورتی که مبدل، تغییر شکل داده باشد، حتماً باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود.
  در زمان سرویس پکیج ممکن است برخی موارد زنگ زدگی و یا پوسیدگی جزئی روی لوله دود کش فلزی مشاهده می شود. علت این پدیده، عدم خروج کامل دود از دود کش است. برای رفع این عیب، لوله دودکش باید از لحاظ قطر و طول مناسب و عدم مسدود بودن مسیر عبور دود، به دقت بررسی شود.
  ممکن است در هنگام استفاده از پکیج، گرمایش آب نوسان داشته باشد و یا اصلاً کار نکند. در این صورت علت مربوط به ترموستات، مسیر سیرکوله شدن آب، عملکرد پمپ، مبدل، شیر تنظیم سه طرفه و یا فلومتر باشد. برای رفع این عیب باید از فرد ماهر و متخصص برای تعمیر پکیج کمک گرفته شود.
مواردی که ذکر شد تنها بخشی از عیب های پکیج میباشد اما حتما در نظر داشته باشید در صورت بروز هرگونه مشکل در سیستم از سرویسکار متخصص بیتا سرویس کمک بگیرید و برای تعمیر پکیج انفرادی اقدام نکنید. از ابتدایی ترین کارها در سرویس پکیج، تعویض رسوب گیرهای ورودی پکیج است.

رسوب گیر پکیج

 

رسوب گیر پکیج رسوبگیر پکیج

 

 رسوب گیر مخزنی است که در مسیر ورودی پکیج نصب می شود و درون آن ژله هایی موجود است که رسوب آب را می گیرد، این رسوب گیر باید بعد ازاتمام تاریخ انقضای آن تعویض شود تا به کار پکیج خدشه ای وارد نشود زیرا همچنین اگر از رسوب گیر نامناسب استفاده شود عملکرد گردش آب نیز با مشکل مواجه خواهد شد، معمولا استفاده از رسوب گیرهای مغناطیسی مخصوص پکیج پیشنهاد می شود.
مورد مهم دیگر باز کردن فیلتر سه راهی ورودی پکیج می باشد، این فیلتر نیز با توجه به میزان رسوب آب شهر محل زندگی شما باید به صورت دوره ای تمیز شود، در تمیز کردن فیلتر دقت کنید تا این کار به درستی پایان پذیرد، فیلتر مدار گرمایش نیز باید کنترل شود، این فیلتر در مسیر ورودی مدار گرمایش و در سمت راست بلوک هیدرولیکی جای گذاری شده است.

پکیج

در سراسر دنیا متداول ترین وسیله برای ایجاد گرمایش پکیج دیواری می باشد.
پکیج دیواری، که فقط نوع فن دار آن از نظر استانداردهای معتبر دنیا تایید می گردد، از طریق رادیاتور یا فن کوئل یا گرمایش از کف ، اب گرم بهداشتی را نیز بصورت فوری در اختیار مصرف کننده قرار میدهد.
پکیج ها دارای 2نوع می باشند که هرکدام دارای مزیت هایی می باشد.

انواع پکیج :

1- پکیج دیواری

2- پکیج زمینی

 

نصب پکیج در کرج و تهران

قبل از نصب پکیج موارد زیر بایدآزمایش و کنترل گردد:
وجود هوای کافی، صحت کار دودکش ، سختی سنجی آب ، استحکام محل نصب ، تشخیص محل اتصال لوله ها ، فشار کافی آب شهر ، تمیزی داخل لوله ها ، نصب کف شوی ، خشک بودن محل نصب ، حداقل قطر لولۀ گاز
عواملی که قبل از نصب پکیج باید در نظر داشت:
1.     بدلیل وجود خاک و گرد و غبار در داخل لوله کشی حتما باید قبل از نصب پکیج داخل لوله ها شستشو داده شود.
2.     اطمینان حاصل شود لوله کشی گاز از ایمنی و استانداردهای لازم برخوردار باشد.
3.     رعایت ارتفاع مناسب برای دودکش
4.     نصب شیر آب در لوله ی رفت رادیاتور، لوله برگشت رادیاتور، لوله آب سرد ورودی برای سهولت سرویس و کاربرد دستگاه
5.     هواگیری رادیاتور
6.     لوله کشی آب گرم با واحدهای دیگر مشترک نباشد.
7.     اطمینان حاصل شود رادیاتورپکیج و لوله کشی نشتی نداشته باشد.

طریقه تعمیر پکیج و سرویس پکیج در کرج و تهران:

آزمایش مقدماتی:
•       روکش پکیج و صفحه محفظه ی احتراق را جدا نمایید.
•       دما و فشار شوفاژ را بررسی نمایید.
•       احتراق را از نظر شعله بررسی نمایید.
•       روشن و خاموش شدن پکیج را به وسیله شوفاژ چک کنید.
•       از درست کار کردن پمپ پکیج اطمینان حاصل فرمایید.
•       عملکرد شیر سه راهه را بررسی نمایید.
•       ترموستات دود را چک کنید.
مدار آب گرم:
•       فیلتر آب گرم مصرفی را تمیز کنید.
•       ظرفیت حرارتی پکیج را بررسی کنید.
•       تغییر درجه حرارت آب گرم را چک کنید.
•       شیرهای متصل به پکیج را از نظر سالم بودن بررسی کنید.
مدار شوفاژ:
•       شیرهای رفت و برگشت شوفاژ را ببندید.
•       آب پکیج را تخلیه کنید.
•       فیلتر برگشت را تمیز کنید.
•       شیر اطمینان را تمیز کنید.
•       محفظه احتراق را تمیز کنید.
مدار گاز:
•       مشعل را تمیز کنید.
•       منیفولد را بیرون آورده و تمیز کنید.
•       مسیرهای گاز را کنترل نمایید.
آزمایش نهایی:
•       دستگاه پکیج را تمیز کنید.
•       اتصالات آب و گاز را بررسی نمایید.

کرجی ها و تهرانی های عزیز می توانند با تماس با دفاتر بیتا سرویس در کرج و تهران از متخصصین ما برای تعمیر و سرویس پکیج خود استفاده نمایند.

عیب یابی، تعمیر پکیج و سرویس پکیج در کرج و تهران:

1.     زمانی که پکیج روشن نمی شود تعمیرکار پکیج ابتدا باید برق اصلی و برق پکیج را چک کرده در صورت عملکرد صحیح برق،  دمای آب پکیج را با استفاده از ترموستات اندازه گیری کند. در صورت برطرف نشدن مشکل باید مشعل و سیم کشی پکیج را بررسی نماید.
2.     پکیج کار می کند ولی دما افزایش پیدا نمی کند، در این صورت یا مشعل تنظیم نیست یا دیگ پکیج کثیف است.
3.     رادیاتورها در زمستان سرد هستند، امکان دارد کلید زمستانی – تابستانی روی حالت تابستانی باشد و یا ترموستات شوفاژ روی درجه پایین است. در بعضی مواقع امکان سوخته شدن پمپ پکیج و یا گرفتگی آن می باشد و در آخر امکان کار نکردن مشعل را باید بررسی کرد.
4.     رادیاتورها در تابستان گرم هستند، کلید زمستانی – تابستانی روی حالت زمستانی است.
5.     ترموستات به اشتباه زیاد می شود، کپسول ترموستات از غلاف خارج شده و یا ترموستات پکیج اشکال دارد.
6.     دمای آب گرم پایین است، در این مورد این امکان وجود دارد که کویل مخزن ذخیره گرفته و یا پمپ آب گرم مشکل داشته باشد. در مواردی امکان اینکه ترموستات روی درجه پایین تنظیم شده باشد و یا ترموستات خراب شده باشد هم وجود دارد.
7.     دبی آب گرم کم است، در این مورد فشار آب ورودی کم است که تعمیرکار پکیج باید از سالم بودن لوله کشی داخلی اطمینان حاصل کند.
8.     قسمتی از رادیاتور گرم و طرف دیگر سرد می باشد، این مشکل در صورت بودن هوا در رادیاتور رخ داده که رادیاتور باید هواگیری شود.
9.     ترموستات ریست می شود، این مورد با تمیز کردن دیگ پکیج و پر کردن آب داخل سیستم و هواگیری آن حل می شود.
10.  بوی بدی از دستگاه خارج می شود، برای حل این مورد دیگ و دودکش را تمیز کرده و تهویه هوا و مشعل را تنظیم نمایید.
11. آب گرم کافی نمیباشد یا دمای لازم را ندارد:

  • سنسور دمای مدار گرمایش یا آب گرم مصرفی را بررسی کنید.
  • فشار گاز را بررسی نمایید.
  • میزان اب را چک نمایید.
  • مبدل ثانویه را از لحاظ گرفتگی یا ایجاد رسوب بررسی نمایید.
  • شیر سه راهه بطور کامل مدار شوفاژ را نمیبندد.
  •  مسیر بای پس باز است.
  • پمپ کار نمیکند یا سرعت لازم را ندارد.
  • اشکال در لوله کشی یا شیرهای مخلوط.

12.درجه فشار آب در پکیج افت پیدا میکند:

  • احتمال وجود نشتی در مدار گرمایش اتصالات رادیاتها،شیرالات زیر پکیج،اتصالات لوله های مدار گرمایش
  • وجود هوا در مدار گرمایش
  • تجزیه آب مدار گرمایش ( در رادیاتورهای آلومنیومی)
  • خرابی شیر اطمینان یا همان شیر 3 بار
  • خرابی شیر پر کن
  • کمبود فشار منبع انبساط و یا سوراخ شدن منبع انبساط
  • سوراخ شدن مبدل اصلی و یا ثانویه

رعایت نکردن هر کدام از مواردی که در نصب پکیج ضروری است، باعث به وجود آمدن خطراتی جبران ناپذیر می شود، به همین دلیل حتما برای نصب پکیج، سرویس پکیج و تعمیر آن از تعمیرکاران پکیج و متخصصین ماهر در این زمینه کمک بخواهید.
در ادامه تعدادی از این خطرات و راه کارهای جلوگیری از این خطرات را آورده ایم:
1.     از داخل نمودن هرگونه وسیله ای به دستگاه خودداری کرده چون امکان برق گرفتگی را بسیار زیاد می کند.
2.     از هرکاری که باعث لرزش و جابجایی دستگاه می شود خودداری کنید زیرا باعث می شود آب از لوله دستگاه نشتی کرده و خارج شود.
3.     از قرار دادن هر شی و وسیله ای بر روی پکیج اجتناب کنید.
4.     در صورت استشمام بوی گاز، شیر اصلی گاز را بسته و با تعمیرکار پیکج خود تماس بگیرید.
5.     برای تمیز کردن دستگاه، حتما آن را خاموش کرده و کلید برق خارجی را روی وضعیت خاموش قرار دهید.
6.     به سیستم تغذیه کننده برق پکیج آسیب نرسانید در غیر اینصورت باعث برق گرفتگی می شود.

"بیتا سرویس" ارائه دهنده خدمات فنی در کرج و تهران

02636510100

02133060066

چرا سرویس سالیانه پکیج دیواری لازم است؟

 

نصاب پکیج

 

ایمن بودن پکیج

اگر در عملیات سوختن مشکلی وجود داشته باشد گاز سمی مونو اکسید کربن می تواند تولید کند که امکان تشخیص این گاز وجود ندارد اما شما با انجام نگهداری و سرویس پکیج دیواری می توانید قبل از بروز حادثه علت را پیدا و رفع کنید.

 کارایی پکیج

کارایی و بازده پکیج با گذشت زمان و همینطور با گرفتگی و فرسودگی در قطعات کم خواهد شد . در سرویس کردن سالیانه که توسط تکنسین ها انجام می شود انها تمام اجزا را بررسی نموده وچنانچه نیاز به پاکیزه کردن و تعویض قطعات باشد ان را انجام خواهند داد.

حصول اطمینان از پکیج

مستهلک شدن امری است که بعد از کذشت زمان در پکیج نیز رخ خواهد داد. در فصل زمستان و فشار بیشتر روی پکیج نسبت به سایر فصول امکان عدم کارکرد ان بیشتر میشود برای جلوگیری از کار افتادن و اطمینان خاطر از عملکرد صحیح پکیج می توان از یک مهندس یا تعمیرکار که در آن زمینه تخصص دارد کمک بخواهید

نظرات (۱)

  • گارانتی تعمیرات ایرانی
  • شما می توانید برای تعمیر پکیج خود سایت گارانتی مراجعه بکنید.

    تعمیر پکیج ایران رادیاتور

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی