تعمیر مشعل شوفاژ، رادیاتور، پکیج، اسپیلت، داکت اسپیلت، مینی چیلر،فن کوئل

نصب و سرویس موتورخانه، نصب و سرویس مشعل شوفاژ، نصب و سرویس رادیاتور شوفاژ، نصب و سرویس پکیج، نصب و سرویس اسپیلت یا کولر گازی، نصب و سرویس داکت اسپیلت، نصب و سرویس پمپ آب، نصب و سرویس فن کوئل و مینی چیلر

تعمیر مشعل شوفاژ، رادیاتور، پکیج، اسپیلت، داکت اسپیلت، مینی چیلر،فن کوئل

نصب و سرویس موتورخانه، نصب و سرویس مشعل شوفاژ، نصب و سرویس رادیاتور شوفاژ، نصب و سرویس پکیج، نصب و سرویس اسپیلت یا کولر گازی، نصب و سرویس داکت اسپیلت، نصب و سرویس پمپ آب، نصب و سرویس فن کوئل و مینی چیلر

مجموعه بیتا سرویس متشکل از افراد زبده با تجربه بسیار بالا از سال 1379 در زمینه نصب، تعمیر، سرویس و یا اصطلاحا عیب یابی سیستم های سرمایشی و گرمایشی از قبیل، موتورخانه، مشعل شوفاژ،رادیاتور، پکیج، اسپیلت، داکت اسپیلت، پمپ آب، مینی چیلر و فن کوئل در کرج و تهران فعالیت می کند. که در این راستا این افتخار نصیب ما شد که نمایندگی بیشتر شرکتهای بزرگ از جمله ایران رادیاتور با کد نمایندگی 9104011، ال جی ، شرکت زرین(هایسنس) با کد نمایندگی 1210160، شرکت مبنا( پکیج های حرارتی دیواری و زمینی) ناوین کره جنوبی، ولف آلمان با کد نمایندگی 003-21، شرکت اورینت تهویه( وستن ایر) را اخذ نماییم. به سبب همین اعتبار سعی خود را بر آن داشته تا با افزایش کیفیت خدمات خود مشتریان زیادی را جذب نموده و رضایت آن ها را کسب نماییم.

  • ۰
  • ۰

تعمیر رادیاتور، عیب یابی رادیاتور، سرویس رادیاتوررادیاتورهای شوفاژ یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات گرمایشی در ساختمان های عمومی و منازل می باشند.نصب رادیاتور شوفاژ معمولا پس از پایان عملیات ساختمانی و همراه با نصب شیرالات صورت میپذیرد.

 روش نصب رادیاتور در کرج و تهران چگونه است؟

رادیاتورهای شوفاژ یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات گرمایشی در ساختمان های عمومی و منازل می باشند.نصب رادیاتور شوفاژ معمولا پس از پایان عملیات ساختمانی و همراه با نصب شیرالات صورت میپذیرد.انتخاب محل مناسب برای نصب رادیاتوربسیار حایز اهمیت می باشد. در صورتی که محل برای نصب رادیاتور نامناسب باشد ضمن اتلاف انرژی، موجب مشکلاتی در آسایش و رفاه ساکنین خواهد شد. این سیستم با استفاده از پکیج و موتورخانه مرکزی قابل اجرا است، مزایای این سیستم باعث استفاده روز افزون از آن شده است.

مزایای رادیاتور:

1.    برخلاف بخاری دیگر خطراتی مثل گاز گرفتگی و آتش سوزی منزل را تهدید نمی کند.
2.    با استفاده از رادیاتور از گرمای مناسب و متعادلی در منزل برخوردار می باشید.
3.    نصب و استفاده از رادیاتور آسان است و هزینه های جانبی آن اندک است.
توجه:
نکته مورد توجه در استفاده از رادیاتور روشن کردن در اولین زمان می باشد که باید پکیج را هر ده درجه ده درجه گرم کنید تا لوله ها دچار شک و آسیب های بعدی نشوند. 

برای نصب رادیاتور باید به مراکز موجود در شهر خود مراجعه نمایید در صورت حضور در شهر تهران و یا کرج میتوانید با بیا سرویس تماس حاصل نمایید.

دفتر تهران 02133060066


دفتر کرج 02636510100

محل نصب رادیاتور شوفاژ

یکی از محل های مناسب برای نصب رادیاتور زیر پنجره طاق ها می باشد ولی باید توجه کرد که در ساختمانهای امروزی در مقابل پنجره ها معمولا انواع پرده های کلاسیک و مدرن نصب می شوند.در این حالت قرار گرفتن رادیاتور در زیر پنجره و پشت پرده ضمن اتلاف انرژی موجب ازبین رفتن پرده و پایین آمدن دمای اتاق می گردد. بنابراین انتخاب محلی مناسب برای رادیاتورها بسیار حایز اهمیت می باشد.
 .یک رادیاتور شوفاژ دارای دو مجرای آب می باشد بدین صورت که از یکی آب گرم وارد می شود و از دیگری نیز خارج می شود. البته در مرحله لوله کشی باید دقت کافی بکار رود تا هنگام نصب رادیاتور مشکلی پیش نیاید. همچنین، در مرحله لوله کشی باید مجرای ورود و خروج آب گرم در لوله های شوفاژ در ساختمان دارای فاصله مشخصی از هم باشند که با توجه به نوع رادیاتور این فاصله مشخص ممکن است 35 سانتی متر، 50 سانتی متر و یا 60 سانتی متر باشد. 

خرید رادیاتور در کرج و تهران

بیتا سرویس به همشهریان خود در کرج و تهران و همچنین عزیزانی که در شهرستانهای دیگر زندگی می کنند پیشنهاد می کند که حتما در مورد مشخصات لازم برای رادیاتور، قبل از خرید اطلاعات کافی را کسب نمایند.

در هنگام خرید رادیاتور انتخاب رادیاتور با اندازه متناسب مهم است زیرا این مورد در استفاده مطلوب و صرفه جویی در مصرف انرژی تاثیر زیادی دارد، رادیاتور ها دارای مشخصات انرژی بوده که هر کدام مقدار فضای خاصی را گرم نگه می دارند، در هنگام خرید به مشخصات انرژی رادیاتور توجه کنید.

مشخصات لازم مطابق استاندارد EN-442 که باید در زمان خرید به آن توجه کرد:
۱. مشخصات سازنده
۲. نوع رادیاتور
۳. ظرفیت حرارتی در DT=50K
۴. منحنی نمایی تغییرات ظرفیت حرارتی با تغییر درجه حرارت
۵. ابعاد و اندازه کوچکتر نسبت به سایر برندها و ظرفیت حرارتی بالاتر
۶. اندازه، نوع و موقعیت اتصالات
۷. وزن کمتر
۸. حجم آبگیری بالا
۹. ماکزیمم فشار عملکرد
۱۰. ماکزیمم دمای عملکرد
مهم نیست که رادیاتور فولادی باشد و یا آلومینیومی، مهم چگونگی تولید و کیفیت رادیاتور می‌باشد.

یک رادیاتور ایده‌آل چه وی‍ژگی‌هایی دارد:

۱. مصرف کم انرژی و راندمان بالا
۲. بیشترین ظرفیت حرارتی در کمترین فضای ممکن
۳. ماند حرارتی بهینه
۴. سازگاری رادیاتور با فضای مورد نیاز گرمایش و مهمتر از آن هم‌خوانی رادیاتور و سیستم تولید گرما
سایر پارامترهای مهم برای خرید یک رادیاتور
۱. شکل ظاهری و زیبایی رادیاتور
۲. کیفیت رنگ
۳. مقاومت مکانیکی
۴. مقاومت در برابر خوردگی
۵. طول عمربالا
۶. داشتن سطح صاف و بدون لبه تیز
۷. کیفیت پرداخت سطح نهایی
۸. نوع اتصالات و سهولت در نصب
۹. قیمت مناسب
۱۰. پشتیبانی خدمات و گارانتی تعویض در صورت پوسیدگی و خوردگی
همیشه به این نکته توجه کنید که کالایی که گارانتی زیادی به مصرف کننده می‌دهد نشان دهنده عمر و ماندگاری و کیفیت بالای کالا می باشد.

آموزش طریقه نصب رادیاتور شوفاژ و حوله خشک کن  

وسایل گرمایشی مسیر پیشرفت خود را از گرمایش با چوب، کرسی، شومینه، بخاری و ... شروع کرده و حال به سیستم های مجهزی مانند گرمایش از کف و گرمایش مرکزی رسیده اند.

حوله خشک کن:

حوله خشک کن

حوله خشک کن نوعی از رادیاتور بدون برق است که برای گرم کردن فضای حمام و سرویس بهداشتی کاربرد دارد و در فصل زمستان از این وسیله استفاده بیشتری می شود. از دیگر انواع مزایای حوله خشک کن می توان به خشک کردن لباس های کوچک و حوله و نیز تاثیرات در زیبایی محیط اشاره کرد.

ملاحظات پیش از نصب رادیاتور و حوله خشک کن

1.    رادیاتور/حوله خشک کن نزدیک پنجره یا در نصب شود.
2.    دیوار پشت رادیاتور/حوله خشک کن عایق سازی شود.
3.    از تکمیل بودن محتویات بسته بندی و موارد مورد نیاز نصب اطمینان حاصل کنید.
4.    فاصله پیشنهادی رفت و برگشت (آکس) دیوار 150 میلیمتر از یکدیگر روی خط افقی (امکان استفاده از شابلون شیر مخلوط وجود دارد)  150 میلیمتر بالاتر از ضلع پایین رادیاتور/حوله خشک کن و همسطح یا داخل دیوار میباشد.
5.    حداقل فاصله پیشنهادی رادیاتور/حوله خشک کن از اطراف 100 میلیمتر است.
6.    استفاده ترکیبی با رادیاتور/حوله خشک کن غیرفولادی پیشنهاد نمیشود.
7.    رادیاتور/حوله خشک کن را از هر نوع پسماند شستشو و تخلیه کنید.

راهنمای نصب رادیاتور و حوله خشک کن در کرج و تهران:

1.    محل پایه های دیواری را اندازه گیری نموده، روی دیوار نشانه گذاری و تراز کنید. (پایه های دیواری بزرگ در بالا و پایه های دیواری کوچک در پایین)
2.    نقاط نشانه گذاری شده را به قطر 9 میلی متر و عمق 50 میلی متر با پرهیز از مسیر عبور سیم و لوله دریل کنید.
3.    پایه های دیواری را در سوراخهای دریل شده پیچ کنید.
4.    پلاستیک های پایه های دیواری را در شیارهای پایه های دیواری قرار دهید.
5.    درپوش هواگیری و درپوش کور را به رفت و برگشت بالای رادیاتور/حوله خشک کن با استفاده از آچار متصل کنید.
6.    مغزیها را به رفت و برگشت پایین رادیاتور/حوله خشک کن با نوار PTFE با استفاده از آچار متصل کنید.
7.    شیرهای ربعگرد را به مغزی ها با نوار PTEF با استفاده از آچار متصل کنید.
8.    شیلنگ های ارتجاعی فلزی را به رفت و برگشت دیوار با نوار PTFE با استفاده از آچار متصل کنید.
9.    شیلنگهای ارتجاعی فلزی رابه شیرهای ربعگرد با نوار PTFE متصل کنید.
10.    رادیاتور/حوله خشک کن را از حلقه های پشت آن به پایه های دیواری به نحوی که نشان تجاری روی شیشه در پایین قرار گیرد بیاویزید.
11.    شیرهای ربعگرد را باز کنید.
12.    رادیاتور/حوله خشک کن را به طور کامل هواگیری کنید.
نکته:
پس از اتمام کار به منظور زیبایی دکوراسیون و عدم نمایش لوله کشی از نصاب خود بخواهید داکت کشی را انجام دهد

قابل ذکر است که اجرای لوله کشی رادیاتور و حوله خشک کن با لوله های پلیمر و پنج لایه انجام می شود که هر کدام از هزینه، معایب و مزایای خود برخوردار هستند.

پس از لوله کشی و هنگام نصب نیز رادیاتور توسط اتصالاتی به لوله ها وصل می شود. در ضمن، اگر لوله کشی با دقت انجام شده باشد باید در هر دو مجرای ورودی و خروجی از اتصالات یکسان و با کیفیت مناسب استفاده شود. 

نکات مهم نصب رادیاتور شوفاژ عبارتند از:

1.در هنگام نصب رادیاتور شوفاژ نباید هیچ فشاری از قسمت شیر آلات روی دیوار باشد.
2.    هر گونه فشار از قسمت شیر آلات روی دیوار به مرور زمان باعث ترک خوردگی گچ و رنگ شده و بعد از مدتی نیز کاملا تخریب می شود و باعث نشتی آب و شکستگی اتصالات داخل دیوار نیز می شود.
3.    بهتر است شوفاژها را در ارتفاع 7 تا 10 سانتی متری از کف اتاق نصب کنید زیرا چرخش هوا بهتر صورت می گیرد و در این ارتفاع بهره وری بالاتری نیز دارد.
4.    بهتر است که در نصب رادیاتور شوفاژ از شیرهای ترموستاتیک استفاده نمود زیرا باعث کاهش هزینه گاز می شود و عمر پکیج را نیز افزایش می دهد.
5.    در نصب رادیاتور شوفاژ از شیر هواگیری اتوماتیک استفاده کنید زیرا باعث می شود که عمل هوا گیری به راحتی انجام شود و خطر نشت آب به مبلمان و اثاثیه را کاهش می دهد البته هواگیری مناسب باعث افزایش عمر همه تجهیزات می شود.
6.    حفظ فاصله مناسب و حداقلی شوفاژ با دیوار و کف باعث افزایش بهره وری شوفاژ می شود.
7.    سطوح شوفاژها باید تمیز شوند زیرا باعث بهره وری حرارتی آن و کاهش دوده زدن و سیاه شدن دیوار اطراف شوفاژ می گردد.
8.    بهتر است که تا جای ممکن فضای اطراف شوفاژ باز باشد تا هوا بهتر گردش کند.

برای براورد تعداد رادیاتورهای محیط ,متراژ زیربنا , آب و هوای منطقه و سیستم گرمایشی از پارامترهای تاثیرگذار هستند.پس از انشعاب گیری لوله کشی شوفاژ تا محل مورد نظر , برای نصب رادیاتور ابتدا باید شیر رادیاتور را به لوله شوفاژ وصل نماییم.لوله کشی شوفاژ یک لوله رفت و یک لوله برگشت دارد که شیرهای رفت و برگشت به انها وصل میشوند.در گذشته در لوله کشی شوفاژ و اتصالات مرتبط برای نصب رادیاتور لوله اتصالات فلزی بودند و شیرهای رادیاتور به آنها وصل میشدند.امروزه در تهران و سراسر ایران بیشتر از لوله اتصالات  پلاستیکی , پلیمری و پنج لایه برای لوله کشی شوفاژ استفاده میشود.برای همین در حال حاضر برای نصب رادیاتور از زانو و بوشن یکسر فلزی برای متصل کردن به شیرهای رادیاتور استفاده میشود.

انواع رادیاتور شوفاژ

رادیاتور شوفاژ از گذشته تا به حال انواع مختلفی داشته اند .
1-در قدیم بیشتر رادیاتورها از نوع رادیاتور فولادی پره ای با تعداد پره های مختلف بودند.
رادیاتورهای فولادی امکان کم و زیاد شدن پره ندارند.
در صورت سوراخ شدن رادیاتور فولادی , تعمیر آنها به صرفه نمیباشد.
2- رادیاتورهای پره ای آلومینیومی که در برندهای مختلف تولید میشوند و امروزه متداول ترین نوع رادیاتور هستند.
در برخی برندهای متفرقه امکان کم یا زیاد کردن پره رادیاتور وجود ندارد.
اما در برندهای معروف مانند ایران رادیاتور و بوتان امکان اضافه کردن ,کم کردن و حذف پره های معیوب وجود دارد.
این نوع رادیاتورها به خصوص ایران رادیاتور با مدل ترمو و کال از مرغوبترین و پربازده ترین نوع رادیاتور میباشند.
3- رادیاتور پنلی یا متری که در چند سال اخیر مرسوم شده است . کم و زیاد نمیشود و کارایی رادیاتور پره ای را ندارد.
4- رادیاتور حوله ای یا حوله خشک کن حمام که در پره ها و تعداد لوله های مختلف و طرحها و رنگهای متفاوت در بازار موجود است.
همانطور که از اسمش هم پیداست برای حمام و سرویس های بهداشتی به کار میرود.
5- رادیاتور قرنیزی که اخیرا در برخی اماکنی که فضای کم و محدودی دارند به صورت قرنیز نصب میشوند.

نحوه اتصال رادیاتورها به یکدیگر

چهار گوشه رادیاتور , چهار دنده دارد ,که بوسیله درپوش ماسوره به شیر متصل میشوند. دنده رادیاتورها در سایزهای 2.5 , 3 و 4 هستند که رادیاتور با رزوه 3 رایج ترین نوع آن است.برای اتصال و افزودن رادیاتورها به یکدیگر از مغزی رادیاتور همراه با آچار مخصوص آن استفاده میشود. فقط رادیاتورهای یک شکل را میتوان به هم متصل کرد.افزودن رادیاتورهای با برند و مدلهای مختلف به یکدیگر تقریبا غیرممکن است.

نصب شوفاژ در کرج و تهران

در صورت سوراخ شدن رادیاتورهای پره ای , امکان حذف یکی از آنها در برخی مدلها وجود دارد. رادیاتور از لحاظ حالت قرار گرفتن شیر , چپ و راست دارد . رادیاتور که در سمت راست شیر قرار دارد و رادیاتوری که سمت چپ شیر قرار دارد . بست رادیاتور برای اتصال آن به دیوار یا قرار گرفتن روی زمین در دو نوع بست دیواری و پایه زمینی موجود است.

نصب شوفاژ در تهران 02133060066


نصب شوفاژ در کرج 02636510100

 

تعویض شیر رادیاتور

تعویض شیر رادیاتور

ممکن است برخی مواقع حتی خارج از فصل شیر رادیاتور و اتصالات آن از آب بندی خارج شده و نشت دهد.برای تعمیر مربوط به شیر رادیاتور معمولا نیاز است تا شیر رادیاتور نو جایگزین قبلی شود.زیرا آب بندی شیر رادیاتور با واشر نیست که بتوان آنرا تعمیر کرد.البته در بعضی موارد با کمی سفت کردن مهره شیر رادیاتور بالا ممکن است که آب بندی و تعمیر انجام شود که البته به نوع شیر بستگی دارد.بعضا نیز اتصالات مرتبط به شیر ترک خورده و باعث نشتی میشوند که آنهانیز معمولا بایستی تعویض شوند.
برای تعویض شیر رادیاتور شوفاژ , فلکه شوفاژ ورودی به واحد باید قطع شود و آب سیستم تخلیه شود تا بتوان نسبت به تعویض شیر اقدام نمود. اگر شیر فلکه ای در ورودی واحد نباشد یا درست عمل نکند باید شیر فلکه از موتورخانه یا پکیج قطع گردد.

روش محاسبه تعداد پره رادیاتور

پره رادیاتور

مناسب ترین روش برای محاسبه تعداد پره رادیاتور  مورد نیاز یک واحد مسکونی توجه به موقعیت،مساحت ،نوع عایق کاری دیوارهای خارجی، سطح شیشه خور و نوع پنجره,منطقه جغرافیایی و بادخور بودن ساختمان است.
ولی بطور حدودی می توان جهت طبقات وسط در مناطق معتدل حدود 90 کیلو کالری در ساعت برای هر متر مربع و در مناطق سردتر تا حدود 110 کیلوکالری در ساعت برای هر متر مربع منظور نموده و با توجه به برند , مرغوبیت و نوع  رادیاتور تعداد پره ها را بدست آورد. به عنوان نمونه یک آپارتمان با مساحت 100 متر مربع در طبقه میانی در تهران (100*95 =)9500 کیلوکالری در هر ساعت احتیاج می باشد.
در صورتی که  برای حمام از یک بلوک حوله خشک کن با ظرفیت حرارتی حدود 700 کیلو کالری بر ساعت و مابقی از رادیاتور باظرفیت حرارتی 125 کیلوکالری بر ساعت استفاده شود :
9500-700=8800
700 کیلوکالری را حوله خشک کن و 8800 کیلو کالری نیز می بایستی توسط رادیاتورها تامین شود .
8800/125=70 پره
یعنی علاوه بر رادیاتور حوله ای حمام حدود 70 پره رادیاتور لازم داریم.

عوامل موثر بر قیمت نصب شوفاژ در کرج و تهران

رادیاتورها بر اساس کاربردشان انواع مختلفی دارند. رادیاتور پنلی، پرده ای و حوله خشک کن از این جمله هستند. نصب رادیاتور پس از نصب و راه اندازی موتورخانه در زیرزمین یا پکیج آب گرم در نقاطی مثل بالکن یا آشپزخانه انجام می‌شود. هزینه نصب رادیاتور به تعداد و اندازه رادیاتورها، لوله کشی آب گرم مورد نیاز برای نصب، قطعات و لوازم مورد نیاز بستگی دارد. 

محل قرارگیری رادیاتور

محل قرارگیری رادیاتور جدید می‌تواند بر دستمزد نصب آن اثرگذار باشد. رادیاتورهای حوله خشک کن که در حمام نصب می شوند معمولا به دلیل سایز کوچک‌تری که دارند اجرت نصب پایین‌تری چه در بخش لوله کشی و چه در نصب خود رادیاتور خواهند داشت.
در صورتیکه محل قرارگیری رادیاتور جدید طوری باشد که نیاز به لوله کشی آب گرم زیاد داشته باشد می‌تواند هزینه نصب را تا حد قابل توجهی بالا ببرد. 

تعداد نصب رادیاتور

سفارش های نصب رادیاتور که ثبت می شوند دو دسته ی کلی را شامل می شوند. سفارش هایی که به منظور اضافه کردن تعداد پره های رادیاتورهای قدیمی یا جابجایی آنها ثبت می گردد و دسته ی دیگر سفارش نصب کلیه رادیاتورهای واحد های مسکونی و تجاری هستند که اغلب پس از نصب و راه اندازی کامل موتورخانه و در مراحل پایانی کار ساختمان انجام می شود.
در صورتیکه قصد نصب یا اضافه کردن یک یونیت رادیاتور شوفاژ را داشته‌باشید تعداد پره‌های رادیاتور می‌تواند در قیمت گذاری اثرگذار باشد. 

اضافه کردن رادیاتور

برای اضافه کردن رادیاتور شوفاژ به فضای خانه و شرکت بخشی از کار لوله کشی و نصب شیرآلات لازم است که بوسیله خود نصاب انجام می شود. فواصل و اندازه ها و میزان لوله مصرفی، هزینه کل کار را تعیین می کند. در صورتی که قصد داشته باشید یک نوسازی کامل روی رادیاتورهای خانه انجام بدهید هزینه کلی سرشکن می‌شود و هزینه کمتری خواهید پرداخت.

هزینه های احتمالی

پس از نصب رادیاتور جدید در ابتدای فصل سرما ممکن است سایر رادیاتورهای شوفاژ خانه هم نیاز به سرویس و تعمیرات جزئی داشته‌باشند. خراب شدن شیر آب گرم رادیاتورها، نشتی لوله‌های آب گرم و تخلیه و شیرهای هواگیری می‌تواند از جمله مواردی باشد که به هزینه های کلی کار اضافه شود. 

محله

هزینه بسیاری از کارهای فنی و تاسیساتی با توجه به محله و سطح زندگی مشتری تغییر می‌کند. علاوه بر این دستمزد مواد اولیه و مصالح مورد نیاز هم پیرو همین تغییرات کمی بالا و پایین می‌شود. در مورد نصب رادیاتور نکته دیگری هم وجود دارد و آن هزینه حمل یونیت‌های رادیاتور به محل نصب است که بر اساس آدرس تغییر می‌کند.

هزینه ایاب و ذهاب 

در صورتیکه نصاب رادیاتور از طرف فروشنده‌ای که رادیاتور شوفاژ را از او خریده اید فرستاده نشود، تاسیساتی های آزاد که کار نصب را انجام خواهند داد با توجه میزان رفت و آمدشان به محل نصب هزینه ای برای ایاب و ذهاب دریافت می‌کنند. البته شما می‌توانید قبل از مراجعه نصاب تمام هزینه ها را بصورت پیش فاکتور با او هماهنگ کنید. 

"بیتا سرویس" ارائه دهنده خدمات فنی در کرج و تهران

02636510100

02133060066

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی